Kyläyhdistys perustettiin 2015

VUOSI 2023

Vuoden 2023 suurin urakka on ollut frisbeegolfradan rakentaminen. Suuret kiitokset kaikille talkoolaisille!

Koko perheen ulkoilutapahtuma toteutettiin 25.3. Lasten hiihtokilpailut, rekiajelua moottorikelkalla, mäenlaskua, pehmolelusuunnistus, hupikisoja, makkaraa, lettuja kodassa, kahvia, mehua, pullaa ja arpajaiset.

17.6. osallistuttiin Otanmäkipäiville järjestämällä lounasruokailu koululla, koko päivän kestävät arpajaiset ja leppoisa iltapäivällä maauimalan terassilla: grillimakkaraa, lettuja ja kahvila trubaduuri Paavo Makkosen ja tangoseniori Anna-Kaisa Korpisen viihdyttäessä yleisöä.

5.2. järjestettiin lasten urheilukilpailut yhteistyössä seuraunionin kanssa.

Vuosi huipentuu joulunavaukseen 5.12.

VUOSI 2022

Järjestettiin koko perheen ulkoilutapahtuma 20.3. Ohjelmassa oli lasten hiihtokilpailut, mäenlaskua, moottorikelkka-ajelua, makkaraa, kahvia, mehua, pullaa, arpajaiset ja kasvomaalausta.

Toteutettiin 26.11. kaivostornin syttyessä SEO:n pihalta alkava joulunavaustapahtuma sekä  joulumyyjäiset seurakuntatalolla.

VUOSI 2021

Kesäkauden avaus pidettiin Maauimalan pihalla 6.6. Iso joukko ihmisiä nautti auringonpaisteesta, leikkimielisistä kilpailuista ja peräkonttikirppiksen tarjonnasta.

Heijastinpuutempaus järjestettiin 30.9. Kylänraitin puihin ripustettiin kymmeniä heijastimia, jotka välkkyvät iloisesti iltapimeällä autojen valoissa.

Halloweenin alla järjestettiin lapsille kurpitsanveistokilpailu, jonka voittajat saivat hienot palkinnot.

Joulunavaus järjestettiin 27.11. Kuusen valot ja kaivostornin tähti syttyivät, TuuMa-kuoro esitti joululauluja ja kyläyhdistyksen pojat paistoivat makkaraa ja tarjoilivat glögiä. Pieni joulupuoti avasi ovensa entisen fysioterapian tiloissa. Kiltti joulupukkikin vieraili paikalla. Joulunavaustapahtuma houkutteli paikalle monia Otanmäestä pois muuttaneita muistelemaan ja tapaamaan tuttuja.

VUOSI 2020

Vuosi oli toiminnallisesti haastava kokoontumisrajoitusten vuoksi. Saatiin kuitenkin järjestettyä laskiaisrieha helmikuussa.

VUOSI 2019

Kyläyhdistys rakensi 2019 talkoilla ja Oulujärvi Leaderin tuella terassin maauimalan pihalle. Terassi on yksi oivallinen todiste siitä, että monenlaista mukavaa voidaan saada yhteisvoimin aikaan, ja kylältä löytyy taitavia ja innokkaita tekijöitä.

Vuoden aikana järjestettiin Saippuantekokurssi, Maauimalan avajaiset, Vesijumppaa, Lasten joulujuhla ja Uuden vuoden vastaanottajaiset

VUOSI 2018

11.2. järjestettiin Laskiaisrieha Urheilutalon ympäristössä.

Maalis-huhtikuussa järjestettiin neljä kertaa naisten jooga Urheilutalolla. Kävijöitä oli noin 20 joka kerta.

28.5. järjestettiin Maauimalan avajaiset. Ohjelmassa oli kahvio, pomppulinna, saippuakuplashow, tikkaisat, vesijumppa ja kasvomaalausta.

5.6. Natalja Koval ja Arja Jaatinen järjestivät seurakuntatalolla villivihannesillan. Osallistujia oli noin 30.

15.-17.6. vietettiin Oki-viikonloppua. Tapahtuman järjestämisessä oli mukana kanssamme Seuraunioni, Vuolijoki kartalle, Otanmäen koulu ja Ravintola Kuksa. Kävijöitä oli viikonlopun aikana noin 500.

1.9. viettteiin Maauimalan päättäjäisiä. Kahvio, lasten juoksukilpailut ja pomppulinna.

3.11. järjestettiin Syyspeijaiset yhteistyössä Otanmäen metsästysseuran kanssa.

9.12. järjestettiin TuuMa-kuoron joulukonsertin lipunmyynti, arpajaiset ja väliaikakahvio koulun salissa.

VUOSI 2017

Järjestettiin 26.2. Laskiaisrieha Urheilutalon ympäristössä. Tapahtumassa oli kahvio, makkaraa, arpajaiset, moottorikelkka-ajelua, hoijakka ja hiihtokilpailut.

19.5. oli 1.-7.-luokkalaisten disko Kuksan alakerrassa. Ohjemassa oli tanssin lisäksi kasvomaalausta, pelejä ja kioskiherkkuja.

6.6. pidettiin Maauimalan avajaiset. Uiminen oli maksutonta ja kahviossa myytiin mehua, kahvia, viinereitä ja makkaraa. Lapsille oli pomppulinna, ja Arja Jaatinen veti vesijumppaa.

10.6. osallistuttiin valtakunnalliseen Avoimet kylät & kyläkauppapäivään yhteistyössä K-marketin kanssa.

2.9. oli Sykettä syksyyn -tapahtuma perheille yhteistyössä Seuraunionin kanssa Urheilutalon ympäristössä.  Tapahtuma oli osa Suomi100-teemaa.

29.10 järjestettiin väliaikakahvitus Hämärän hetki -konserttitapahtumaan koululla.

25.11. järjestettiin Syyspeijaiset yhteistyössä Otanmäen metsästysseuran kanssa.

VUOSI 2016

27.2. järjestettiin Laskiaisrieha Urheilutalon ympäristössä.

13.3. aloitti perhekerho Kuksan alakerrassa. Kerho kokoontui muutaman kerran.

16.3. käynnistettiin askartelu- ja puuhakerho Puuhis Urheilutalon askarteluhuoneessa yhteistyössä Otanmäki-Vuolijoki -seuran kanssa. Kerho kokoontui 10 kertaa ja mukana oli 20 lasta.

12.4. kävi Seniorikaste-projektin luennoitsija Merja Leskinen kertomassa aivoterveellisestä ruokavaliosta. Paikalla oli 30 kuulijaa.

23.5. järjestettiin Maauimalan avajaiset. Uiminen oli maksutonta, kahviossa myytiin kahvia, mehua, kakkuja, makkaraa ja arpoja, ja Arja Jaatinen veti kaksi allasjumppaa. Lahjoituksena saatu pomppulinna oli ensimmäistä kertaa käytössä. Ohjelmassa oli livemusiikkia, tikkakisa ja lapsille ongintaa.

31.5. Arja Jaatinen piti koululla esittelyillan villivihanneksista.

11.6. osallistuttiin valtakunnalliseen Avoimet kylät & kyläkauppapäivään yhteistyössä Siwan kanssa. Samantyyppinen tapahtuma järjestettiin myös 6.8.

29.10. järjestettiin Syyspeijaiset yhteistyössä Otanmäen metsästysseuran kanssa.

VUOSI 2015

Kyläyhdistyksen perustava kokous pidettiin 7.10. 2015. Paikalla oli 14 henkilöä. Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Arja Jaatinen, varapuheenjohtajaksi Pekka Kaltiola, sihteeriksi Sakari Piirainen ja rahastonhoitajaksi Seppo Viirret. Johtokunnan muiksi jäseniksi valittiin Satu Okkonen, Laura Jaara ja Natalja Koval.